Вадим Акпєров: «За рік, що минув, ми, як депутати Сумської районної ради, склали серйозний екзамен на зрілість, довели свою здатність працювати продуктивно, знаходити виважені шляхи вирішення питань»
23 грудня на пленарному засіданні десятої сесії VII скликання Сумської районної ради депутати одноголосно підтримали звіт голови районної ради Вадима Акпєрова про свою діяльність.
Звіт голови районної ради
про свою діяльність з грудня 2015 року по грудень 2016 року
Шановні депутати, присутні в залі!
Ще нещодавно ми активно переймалися виборчою кампанією 2015 року, а вже сьогодні настав час підбивати підсумки першого року роботи.
Відповідно до пункту 17 статті 55 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» голова районної ради зобов’язаний щорічно звітувати перед радою про свою діяльність. Фактично, це своєрідне підбиття підсумків нашої колективної роботи – кожного депутата, постійних комісій районної ради, президії, виконавчого апарату районної ради за минулий рік та окреслення планів на майбутнє.
За рік, що минув, ми як депутати Сумської районної ради, склали серйозний екзамен на зрілість, довели свою здатність працювати продуктивно, знаходити виважені шляхи вирішення питань. Я вдячний вам за те, що ще на першій сесії районної ради ви почули моє прохання: залишити політичні амбіції політикам у Києві, а на місцевому рівні працювати єдиною командою на благо громади. Розуміння, що інтереси громадян вищі за політику, дозволило нам, депутатам, знайти спільну мову і протягом двох перших сесій прийняти всі необхідні організаційні рішення, утворити постійні комісії, президію, визначити перспективний план спільних дій.
Сьогодні не буде перебільшенням сказати, що ми маємо дієздатну районну раду високого інтелектуального і професійного рівнів. Серед депутатів – керівники сільськогосподарських підприємств, підприємці, представники охорони здоров’я, освіти, працівники органів виконавчої влади та місцевого самоврядування.
Нагадую для громадськості, що за результатами місцевих виборів до Сумської районної ради обрано 34 депутати, представників семи політичних партій: ВО «Батьківщина» – 10 депутатів, Блок Петра Порошенка «Солідарність» – 7 депутатів, Аграрної партії України – 6 депутатів, Партія простих людей Сергія Капліна – 4 депутати, Партія «Відродження» – 3 депутати, Партія «Українське об’єднання патріотів -УКРОП» – 2 депутати, Радикальна партія Олега Ляшка – 2 депутати.
В раді сформовано 6 фракцій.
Відповідно до вимог статті 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» основною формою роботи ради є проведення сесій.
Скликання сесій районної ради проводилося згідно розпоряджень голови районної ради при чіткому дотриманні норм Закону «Про місцеве самоврядування в Україні» та регламенту роботи районної ради.
За звітний період районною радою проведено 9 пленарних засідань, на яких розглянуто 389 питань.Цей показник свідчить про дотримання визначеної у регламенті Сумської районної ради періодичності скликання сесій.
Дуже важливим є те, цього року рішенням Сумської районної ради підтримано Постанову Верховної Ради України від 27 січня 2015 року №129-VIII«Про Звернення Верховної Ради України до Організації Об’єднаних Націй, Європейського Парламенту, Парламентської Асамблеї Ради Європи, Парламентської Асамблеї НАТО, Парламентської Асамблеї ОБСЄ, Парламентської Асамблеї ГУАМ, національних парламентів держав світу про визнання Російської Федерації державою-агресором».
Важливу роль у координації роботи районної ради виконує дорадчий орган ради – президія. Засідання президії є обов’язковим перед кожним пленарним засіданням районної ради.
Упродовж звітного періоду відбулося 9 засідань президії районної ради. Усі проекти рішень одноголосно виносились президією на розгляд сесії, адже попередньо кожне питання чітко, змістовно, виважено було розглянуто на засіданні постійних комісій районної ради. В нинішньому 7 скликанні працює п’ять постійних комісій. Свою діяльність вони здійснюють відповідно до затвердженого районною радою положення «Про постійні комісії районної ради», регламенту та планів роботи районної ради.
Суттєвих проблем у роботі комісій в звітний період не було. Протягом року постійними комісіями районної ради проведено 36 засідань, на яких розглянуто 608 питань з подальшим прийняттям відповідних висновків та рекомендацій. Зауважу, що робота постійних комісій була настільки змістовною, дискусійною і в той же час консолідованою, що на розгляд президії та сесії районної ради виносилися питання, які вже не потребували обговорення.
За необхідності комплексного розгляду питання практикувалося проведення спільних засідань постійних комісій.
За добросовісне ставлення до депутатського мандату хочу висловити вдячність головам постійних комісій:
Єгору Миколайовичу Торгачову– голові постійної комісії з питань соціально-економічного розвитку, планування, бюджету, фінансів та управління комунальною власністю;
Ірині Володимирівні Бояриновій- голові постійної комісіїз питань законності, громадського порядку, боротьби з корупцією, регуляторної політики, депутатської діяльності та регламенту;
Сергію Миколайовичу Іванченку- голові постійної комісіїз питань аграрної політики, земельних відносин, екології та природних ресурсів;
Миколі Петровичу Солов’ю- голові постійної комісіїз питаньпромисловості, будівництва, підприємництва, житлово-комунального господарства,транспорту і зв’язку;
Ларисі Василівні Олійник– голові постійної комісії з питань охорони здоров'я, освіти, соціально-культурного розвитку та соціального захисту населення, сім’ї та молоді.
Велика вдячність за чітку позицію депутатам районної ради – Володимиру Петровичу Балицькому, Анні Вікторівні Валевській, Сергію Михайловичу Карпенку, Сергію Васильовичу Мірошніченку, Віталію Вікторовичу Феденченку, Віталію Миколайовичу Пугачу, Світлані Володимирівні Шапошник.
Шановні депутати!
За звітний період до районної ради надійшло 1073 вхідних документи, Виконавчим апаратом вжиті заходи щодо їх своєчасного виконання. За цей період підготовлено та відправлено 1252 вихідних документи, головою районної ради видано 229 розпоряджень.
За рік каденції районною радою підтримано 24 депутатських запити, які стосуються найбільш гострих питань життєдіяльностінашої територіальної громади. У більшості з них ставляться вимоги щодо вирішення соціальних проблем жителів Сумського району: надання земельних ділянок учасникам АТО, проблеми переселенців, харчування в навчальних закладах громади, питання пасажироперевезень, ремонту доріг та інші. Усі запити розглянуті в межах чинного законодавства.
Плідна робота депутатів районної ради у комісіях, на президії та сесіях здійснювалася завдяки професійності й командній роботі виконавчого апарату районної ради. За моєї ініціативи рішенням п’ятої сесії від 19.02.2016 внесено зміни у структуру виконавчого апарату, що дозволило працівникам належним чином здійснювати забезпечення діяльності районної ради, постійних комісій, президії районної ради, забезпечувати й взаємодію з органами виконавчої влади, органами та посадовими особами місцевого самоврядування. Варто наголосити на співпраці працівників виконавчого апарату та депутатського корпусу. Вони спільно працювали над підготовкою пленарних засідань та засідань постійних комісій, попередньо вивчали стан справ з обговорюваних питань, відпрацьовували проекти рішень.
Виконавчим апаратом районної ради, відповідно до Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції», інших нормативно - правових актів, з метою реалізації державної політики у сфері боротьби з корупцією, при підготовці проектів та розпоряджень голови проводиться постійний контроль щодо виявлення і усунення чинників, які могли б мати ризик виникнення корупційних правопорушень.
З метою систематичного покращення фахового рівня працівників виконавчого апарату та працівників органів місцевого самоврядування здійснюється організація їх навчання та підвищення кваліфікації на базі Сумського центру підвищення кваліфікації для державних службовців та працівників місцевого самоврядування.
Сьогодні мені дуже приємно відзначити, що в районі вдалося досягти тісної співпраці з районною державною адміністрацією. Не помилюся, якщо скажу, що ми – одна команда, у нас однакові завдання і приймаючи конструктивні рішення, враховуючи думку і ради, і адміністрації нам з головою адміністрації Геннадієм Володимировичем Дорошенком вдалося досягти позитивних зрушень у всіх сферах життєдіяльності громади Сумського району.
А проблемних питань було безліч, яскравим прикладом цьому є звернення громадян. Відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян» головою районної ради, заступником голови проводиться прийом громадян. Протягом звітного періоду до районної ради надійшло 59 звернень, з нихна особистих прийомах зареєстровано- 32, поштою- 27, колективних – 9. Тематика звернень громадян досить різноманітна, але вона глибоко віддзеркалює ті соціальні процеси, що відбуваються в суспільстві. Найактуальнішими питаннями, що хвилюють більшість громадян, залишаються проблеми соціального захисту (надання матеріальної допомоги на лікування, ремонт житла), сільськогогосподарства (оформлення державних актів на землю, низькі закупівельні ціни на молоко, розрахунки за здані в оренду земельні паї), постачання медикаментів та ряд інших питань.
По всіх зверненнях проведена відповідна робота щодо вирішення поставлених питань та надані ґрунтовні відповіді і роз’яснення.Районною радою і надалі будуть вживатися заходи, спрямовані на вдосконалення набутих та запровадження нових форм і методів роботи зі зверненнями громадян та організаційно-практичної роботи щодо посилення контролю за станом їх розгляду, підвищення персональної відповідальності керівників усіх рівнів щодо дотриманням законодавства у цьому напрямі.
Одним із пріоритетних напрямків в роботі районної ради є питання ефективного управління та утримання об’єктів спільної власності територіальних громад району .
На сьогодні до сфери управління належить 47 об’єктів спільної комунальної власності . Здебільшого, це будівлі та споруди закладів освіти, культури, охорони здоров’я.
У ході виконання службових обов’язків, через недосконале законодавство, виникало чимало проблем, пов’язаних з комунальною власністю. За моєї ініціативи винесені на розгляд сесії рішення „Порядок управління об’єктами (підприємствами, організаціями, установами та закладами) спільної власності територіальних громад сіл, селищ Сумського району”, затверджене на п’ятій сесії від 19.02.2016 та рішення „Порядок призначення і звільнення з посад керівників підприємств, організацій, установ та закладів, що перебувають у спільній власності територіальних громад сіл, селищ Сумського району, затверджене на шостої сесії сьомого скликання від 21.04.2016.
Відділом управління комунальною власністю та господарського забезпечення постійно здійснюється контроль за використанням орендованого майна спільної власності району та сплатою орендної плати. За порушення договірних відносин ряд справ було направлено до суду. Результати їх розгляду мали позитивний результат на користь Сумської районної ради. Яскравим прикладом є судові справи з сільськогосподарським товариством з обмеженою відповідальністю –агрокомбінат „Тепличний”, який орендуючи будівлю колишнього Будинку культури орендну платуне сплачував або сплачував нерегулярно. Таким чином, дане підприємство чималу суму заборгувало до бюджету. Однак, СТОВ агрокомбінат „Тепличний” звернувся до Сумського господарського суду з позовом до Сумської районної ради про зобов’язання підписати акт приймання – передачі майна та прийняти будівлю Будинку культури загальною площею 1935,5 кв м. Рішенням Господарського суду Сумської області від 14.03.16 у задоволенні цього прозову було відмовлено. Однак СТОВ не погодилося з цим рішенням, як із рішенням Харківського апеляційного суду, який підтримав рішення першої інстанції. Справа дійшла аж до Вищого Господарського суду України. Суд взяв сторону Сумської районної ради як орендаря. Таким чином, СТОВ зобов’язали повернути шляхом підписання акту приймання – передачі нежитлову будівлю будинку культури загальною площею 1935,5 кв м., що розташована за адресою: м. Суми, вул. Білопільський шлях, 33 Сумській районній раді. З СТОВ агрокомбінат «Тепличний» стягнуто на користь місцевого бюджету 16253,86 грн. боргу, 1508,67 грн . 3% річних, 5344,12 грн пені.
Відділ управління комунальною власністю та господарського забезпечення сприяє передачі об’єктів нерухомості зі спільної власності територіальних громад сіл, селищ Сумського району до комунальної власності сільських рад та навпаки. Прикладом є: передача зі спільної власності територіальних громад сіл, селищ Сумського району об’єктів нерухомості, а саме їдальні, до комунальної власності Степанівської територіальної громади та передача зі спільної власності територіальних громад сіл, селищ Сумського району об’єктів нерухомості до комунальної власності В.Чернеччинської територіальної громади (трактор та с/г реманент), про що були прийняті рішення на 6 сесії Сумської районної ради 21 квітня поточного року.
В Сумськомурайоні проводиться активна робота по впровадженню Закону України «Про добровільнеоб’єднаннятериторіальних громад». Президентом та урядом країни проводиться політика щодо децентралізаії влади. Я, як голова районної ради,чітко усвідомлюю важливість цього процесу. Хочу подякувати за підтримку у впровадженні реформи децентралізації Сумській районній державній адміністрації, особисто голові Геннадію Володимировичу Дорошенку. Спільними зусиллями була проведена масштабна роз’яснювальна робота, зустрічі з активами населених пунктів, громадські слухання. У кінці липня відбулася виїзна нарада з головами сільських, селищних рад до вже об’єднаних громад Івано-франківської, Житомирської та Львівської областей. На прикладі вже утворених громад сільські, селищні голови Сумського району мали можливість побачити переваги від впровадження реформи децентралізації та ознайомитися із проблемами та робочими питаннями, які будуть виникати у процесі. Поїздка стала добрим стимулом для голів сільрад і Сумський район вже незабаром продемонстрував всій області, як потрібно ефективно об’єднуватися. На сьогодні створено чотири об’єднані територіальні громади: Миколаївська, Хотінська, Бездрицька, Нижньосироватська, у яких 18 грудня відбудулися вибори голів та депутатів. За впровадження реформи децентралізації влади та кількістю створених ОТГ Сумський район займає перше місце в області.
На підтримкуновостворенихоб’єднанихтериторіальних громад з обласного бюджету залучено коштів в сумі 2165,906 тис.грн. :
Миколаївська ОТГ – 441,481 тис.грн
Бездрицька ОТГ – 464,37 тис, грн.
Н.Сироватська – 690,805 тис.грн
Хотінська ОТГ – 569,250 тис.грн.
Шановні депутати і запрошені!
Районна рада приділяє велику увагу питанням підготовки та затвердженню на сесіях районної ради галузевих програм з різних напрямків діяльності.
Зазначенні програми дають змогу забезпечити належне фінансування або надати фінансову підтримку правоохоронним органам, бюджетним організаціям та установам під виконання заходів.
На сьогодні діє 27 районних програм з різних напрямків, 18 з яких ми прийняли протягом звітного періоду.
У цьому році вперше була затверджена програма щодо використання коштів депутатами районної ради в сумі 50 тисяч гривень на кожного. Всі кошти депутати використали і спрямували на життєво важливі питання нашої великої громади. Впевнений, що і наступного року ви підтримаєте ініціативу районної ради про затвердження даної програми.
На сьогодні Україна вже третій рік перебуває у стадії неоголошеної війни. Важливим для нашого прикордонного району є не лише підтримка прикордонних постів, але й забезпечення правопорядку в районі в цілому. Тому рішенням 7 сесії районної ради від 08 липня затверджено «Комплексну районну програму «Правопорядок на 2016 - 2020 роки». Основною метою програми є посилення захисту держави, державного суверенітету, територіальної цілісності, інших життєвоважливих національних інтересів держави, проведення комплексу програмно-апаратних, технічних та організаційних заходів, спрямованих на посилення безпеки громадян від проявів тероризму та інших загроз, інформаційної підтримки служб реагування та забезпечення життєдіяльності, управління об’єктами та системами житлово-комунального господарства та громадського транспорту, запобігання виникненню умов, що сприяють вчиненню правопорушень, забезпечення захисту конституційних прав та свобод людини, підвищення безпеки дорожнього руху, зниження аварійності на вулично-дорожній мережі Сумського району. Головні завдання програми спрямовані на поступове нарощування зусиль правоохоронних органів, місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, громадськості на забезпечення сталого правопорядку в районі. На сьогодні вже в межах програми надана підтримка прикордонному загону, Сумському районному суду, районному відділенню Сумського місцевого відділу Національної поліції. Зазначу, що спільними зусиллями з РДА нам вдалося повернути статус нашому районному відділенню поліції. Попередньо він мав стати підрозділом Лебединського місцевого відділу поліції.
Відповідно до статті 38 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та розділу 8 статей 70-72 регламенту роботи районної ради, ставлю Вас до відома, що районна рада в звітний період актів, які мають ознаки регуляторних, не приймала.
Одним з головнихзавдань, які стоять перед головою районної ради та депутатським корпусом – це робота пов’язанаізбюджетнимпроцесом та утриманнямсоціальноїсфери.
До загального фонду місцевих бюджетів Сумського району за січень-листопад 2016 року надійшло 409333,4 тис.грн. З них дотацій – 11848,1 тис.грн., субвенцій – 278300,2 тис.грн.
За 11місяців 2016року податків, зборів та інших платежів до місцевих бюджетів Сумського району зараховано в сумі 119185,1 тис. грн., або 100,6% до уточненого плану 2016року та 108,2% до планових показників 11місяців (+8985,7тис.грн.). Всі місцеві бюджети виконали планові показники за доходами.
Податку та збору на доходи фізичних осіб надійшло 59947,7 тис. грн., або 96,6% до затверджених утоснених обсягів на 2016рік та 102,6% до плану звітного періоду. При проведені аналізу динаміки надходжень даного податку встановлено, що при фактичних надходженнях 11 місяців 2015 року 33411,3 тис.грн. приріст становить 79,4% або 26536,4 тис.грн.
Земельного податку та орендної плати за землю до місцевих бюджетів Сумського району зараховано 26220,6 тис. грн., або 99,8% до затверджених місцевими радами обсягів на 2016рік з урахуванням змін. В порівнянні з фактичними надходженнями 2015 року збільшення становить 7693,1 тис. грн. або 41,5%.
Також, в січні-листопаді2016 року до загального фонду надійшло 2349,8тис. грн. акцизного податку з реалізації через роздрібну торгівельну мережу, 16011,1тис. грн. єдиного податку з сільськогосподарських товаровиробників, 944,1тис. грн. податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, 9887,2тис. грн. єдиного податку від платників І-ІІІ груп. По всіх цих податках досягнуто значний приріст до минулого року (від 53,3% до 138,0%).
Підсумки впроваджених реформ бюджетного та податкового законодавства сприяли збільшенню бази оподаткування місцевих бюджетів району- відповідно до 2015року збільшення надходжень становить 44564,4 тис.грн., або 59,7%.
До спеціального фонду місцевих бюджетів Сумського району за 11 місяців 2016 року надійшло 15054,3 тис.грн. проти відповідних надходжень аналогічного періоду минулого року в сумі 7200,4 тис.грн.
Видаткова частина зведеного бюджету загального фонду району без врахування міжбюджетних трансфертів за звітний період 2016 року склала 370 078,6 тис.грн. проти 266 906,1 тис.грн. за аналогічний період 2015 року.
Виконання дохідної частини бюджету дало змогу надати субвенцію державному бюджету в сумі 2933,4 тис.грн., в тому числі фінансово підтримано військові та пожежні частини, підрозділи національної поліції та прикордонної служби, тощо.
В свою чергу завдяки співпраці ради та адміністрації з Народними депутатами України у 2016 році вдалося залучити кошти з державного бюджету на здійснення заходів щодо соціально–економічного розвитку окремих територій на суму 12100,9 тис.грн. Кошти спрямовані на:
- капітальні ремонти 4-х АЗПСМ на суму 3064,2 тис.грн.;
- реконструкція, капітальні ремонти та придбання по 6-ти навчальних закладах на суму 3252,7 тис. грн.;
- розвиток інфраструктури у Кровненській сільській раді - на суму 601,0 тис. грн. та Верхньосироватській сільській раді - на суму 5183,0 тис. грн.;
Також залучена субвенція з державного бюджету на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій в сумі 16450,0 тис. грн. За рахунок цих коштів проводяться роботи по енергозбереженню (капітальний ремонт приміщень з утепленням стін та покрівлі, ремонт котелень) у 6 закладах освіти (Низівська, Кровненська, Токарівська, Бездрицька загальноосвітні школи, Лікарський та Бездрицький НВК) та по 5 закладах медицини (амбулаторії загальної практики сімейної медицини сіл В.Сироватка, Юнаківка, Постольне, Кіндратівка, В.Чернеччина). На фінансування капітальних видатків по спеціальному фонду районного бюджету направлено 19092,7тис.грн., що на 2589,7 тис. грн. або 15,7% більше касових видатків січня-жовтня 2015 року (16503,0 тис. грн.).
У 2016 році за рахунокзалученихкоштів державного фонду регіональногорозвитку на загальнусуму 3680,0 тис. грн. Закінчуютьсябудівельніроботинатаких об’єктах:
- «Будівництво водопроводу по вул. Мацака, вул.Радянськасмт. СтепанівкаСумського району» - загальна сума проекту 1255,359 тис. грн.;
- «Будівництвоводогону по вул. Дзержинськогосмт. СтепанівкаСумського району»загальна сума проекту 628,742 тис. грн.;
- «Реконструкціяприміщень та будівель Верхньосироватськоїспеціалізованоїшколи І-ІІІ ступенівСумського району» - загальна сума проекту 5469,109 тис. грн.
Всього по данимоб’єктам залучено 6,4 млн. грн. з місцевого бюджету та коштів державного фонду регіональногорозвитку.
На 2017 рік для залученнякоштів державного фонду регіональногорозвитку подано 18 проектів на суму 43,3 млн. грн. в галузяхохорониздоров’я, культури, освіти та житлово-комунальногогосподарства.
Протягом 2016 року за рахуноккоштів бюджету розвитку районного бюджету на території району вирішувалисьпитанняенергозбереження, поліпшенняматеріально-технічноїбазизакладівосвіти, медицини, культури, виготовленняпроектно-кошторисної документаціїна загальну суму 25978,29 тис.грн.
По відділуосвітиздійснено заходи з енергозбереження:
- Капітальний ремонт та реконструкціяприміщень та будівельВ.Сироватської, Новосічанської, В.Чернеччинській, Хотінської, Басівської, Стецьківськоїзагальноосвітніхшкіл, Писарівського НВК на загальну суму 5759,605 тис.грн.;
- Капітальний ремонт топкових з заміноюобладнання в Бездрицькій, Низівській, Кіндратівській, В.Сироватській,Косівщинській, В.Чернеччинській, Хотінській, Стецьківській, Кровненській, Токарівській, Степанівській №2 загальноосвітніх школах, Могрицькому, Сульському, Лікарському, Миколаївському НВК на загальну суму 1474,5 тис.грн.;
- Покращенняматеріально – технічноїбази (придбаннямультимедійногообладнання, комп’ютерноїтехніки та комп’ютерногообладнання, підручників і посібників, обладнання для харчоблоків) В.Сироватської, Бездрицької, Стецьківської, В.Чернеччинської, Садівської, Хотінської, Новосуханівської,Підліснівської, Юнаківської, Кровненськоїзагальноосвітніхшкіл на, Пушкарівського, Яструбинського НВК на загальну суму 918,760 тис.грн.
У поточному році для найменшихжителів району передбаченодитячімайданчикиу Басівській, Кровненській, Біловодській, Олексіївській, Кіндратівській, Кияницькій, Могрицькій, Юнаківській, Яструбинській, Стецьківській, Кекинськійсільських радах та Хотінськійселищній радів загальну суму 272,2 тис.грн. Придбанімебліта дитячеігровеобладнання на сумі65,0 тис.грн. для Стецьківськогота В.ВільмівськогоДНЗ.
Виділенасубвенція з районного бюджету Сумськійоблдержадміністрації в сумі 3500,0 тис.грн на закупівлюшкільнихавтобусів на умовахспівфінансування. Поцедура закупівлі була зірвана. На жаль проведення тендеру не залежить від ради та адміністрації.
З метою підвищенняякостіобслуговуваннянаселення і наданняїмналежноїмедичноїдопомоги в закладах охорони здоров’я району було:
- придбаномедичного, технологічного та комп’ютерногообладнання на загальну суму 2298,331 тис.грн. Такожпридбаніскутера для 11 закладівохорониздоров’я (164,8 тис.грн), 2 автомобілішвидкоїмедичноїдопомоги для КЗ СРР «Сумськийрайонний центр первинної медико-санітарноїдопомоги» та пункту невідкладноїдопомогис.Юнаківка(785,0 тис.грн). До кінця року плануєтьсящепридбатиавтомобільшвидкоїдопомогидля АЗПСМ с.Сад;
- завершуються заходиз енергозбереження (капітальний ремонт та реконструкціяприміщень, придбаннятепломеханічногообладнання) по медичних закладах сілЯструбине, Терешківка, Сад, Юнаківка, Постольне, Кіндратівка, Старе Село, В.Чернеччина, В.Сироватка, Н.Сироватка, смт.Низи на загальну суму 5162,838 тис.грн.;
- відкрито пункт постійногобазуваннябригадиекстреної (швидкої) медичноїдопомоги в с.Юнаківка (500,0 тис.грн).
З метою поліпшення матеріально – технічноїбазизакладівкультури району буловикористано 116,7 тис. на придбаннямузичнихінструментів, книжок, акустичних систем, комп’ютерного та фото обладнання.
Проведено ремонтнихробіт на загальну суму 374,5 тис. грн.
По завершенню свого виступу констатую, що ів подальшому робота районної ради, як коллективногопредставницького органу, буде спрямована на вирішенняпитань, якібезпосередньоторкаютьсяінтересівусіхверствнаселення району - це:
-забезпеченнязбалансованогоекономічного і соціальногорозвиткутериторіальних громад;
- формування та контроль за виконанням бюджету;
- спільнерозв’язання з районною державною адміністрацією, селищними, сільськими радами, об’єднаними територіальними громадамипроблем соціально-економічного характеру, управліннюспільноюкоммунальноювласністю;
- і головне підтримка політики уряду та Президента у впровадженні створення об’єднаних територіальних громад та реформування усіх органів влади.
Дякую депутатам районної ради, голові та працівникам районної державної адміністрації, виконавчому апарату районної ради, керівникам територіальних громад району, з якими завжди знаходили порозуміння.
Минулий рік показав, що проблем у районі безліч і нам є над чим працювати. Саме від нашої сьогоднішньої спільної діяльності всіх гілок влади, територіальних громад, залежить вирішення нагальних питань і те, яким Сумський район буде завтра.
Сподіваюся на подальшуспівпрацю та вашу підтримку у відстоюванніінтересівжителів територіальної громади Сумськогорайону.
Дякую за увагу!