Додаткові резерви – добробут громади
Шановні, щоб армія була боєздатною, працювала громада, були забезпечені зарплатою вчителі і медики, вся соціальна сфера району, усі разом ми повинні серйозно працювати над наповненням бюджету за нових підходів до сплати податків пов’язаних, із змінами у Бюджетному та Податковому кодексах,- так розпочав семінар-нараду на тему: «Додаткові резерви наповнення місцевих бюджетів» голова Сумської районної ради Володимир Балицький.
Шляхи вирішення прозвучали у пропозиціях кожного учасника зібрання,зокрема, голови постійної комісії Сумської обласної ради з питань бюджету, соціально-економічного розвитку та інвестиційної політики Миколи Березіна.
Говорили про резерви досить детально, аналізували досвід з цього питання - раніше напрацьований у Сумському районі. Складовою цієї роботи було і аналітичне опрацювання при формуванні кожного сільського та селищного бюджетів у зв’язку зі змінами до Податкового та Бюджетного кодексів, і прийняття районного бюджету.
Учасники наради максимально приділили увагу земельним питанням. Суми податків тут можуть збільшитися. У резерві: неохоплені договорами проектні дороги на території половини сільських та селищних рад району, непереоформлені та невитребувані паї, пасовища та ін. У районі загалом 8,5 тисячі га державних земель, які не використовуються. У разі надання їх в користування отримали б податкові надходження у сумі близько 6 мільйонів гривень.
На нараді аналізували й навантаження на один гектар всіх земель. По Сумській області віддача з одного га землі складає 133 гривні. А по району цей показник поки що занижений - 81 гривня з одного гектара. Це теж резерв.
Відсутній поки що законодавчо обґрунтований механізм щодо та плати за господарські двори, які перебувають у колективному користуванні. На нараді вирішили звернутися до керівників господарств, де є такі двори, з проханням добровільно сплатити кошти громаді.
Ефективним наповненням до бюджету стало б відродження та функціонування двох спиртозаводів, що розташовані на території району, то ж з проханням про сприяння у цій справі вирішили звернутися до обласного керівництва, уряду.
На семінарі-нараді було прийнято цілу низку звернень - пропозицій до урядових, обласних та районних структур, аби в подальшому на основі теоретично віднайдених резервів реально наповнювати сільські, селищні та районний бюджети.
Також Володимир Балицький звернувся з ініціативою до Миколи Березіна, щоб у ході децентралізації, реформування місцевого самоврядування, визначити Сумський район пілотним, при цьому залучити науковців до розробки моделі територіально-адміністративного устрою району, виходячи із положень Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» і відповідно спрогнозувати бюджети.
У результаті усіх пропозицій і обговорень вирішили комісійно проаналізувати всі бюджети сільських і селищних рад району. Серед перших-бюджети Нижньосироватської, Верхньосироватської, Токарівської, Стецьківської, Червоненської, Косівщинської сільських і Степанівської селищної рад і визначитися із резервами.
Підбив підсумки наради Володимир Балицький: -Наше завдання детально проаналізувати кожну галузь. Резерви є. Їх треба побачити і задіяти як реальний фінансовий ресурс.