Протистояння чи партнерство? Поки що – перше.
Останнім часом почастішали звернення депутатів районної та сільських рад, сільських, селищних голів, жителів району щодо порушень перевізниками району укладених раніше договорів на перевезення пасажирів.
Відомо, що декілька місяців до села Шпилівки взагалі не курсували маршрутки і для людей це було великою проблемою. На передостанній, 39 сесії Сумської районної ради, це питання підняв депутат В.О.Федорченко. Та донині люди лише виглядають маршрутки. В той же час кожному з них треба з якихось причин добиратися до обласного центру: у лікарню - в селі немає навіть фельдшерського пункту, на роботу чи навчання, або з просто на ринок за покупками.
З цього приводу написав листа до голови Сумської районної ради депутат Шпилівської сільради М.М. Афанасьєв. Він просить відновити рух пасажирського транспорту до села.
Звернулися до районної ради і сільський голова селища Сад Надія Масалітіна. Вона поскаржилася, що перевізник В.М.Приходченко безпідставно скасував 6 рейсів: автобуси стали вкрай переповненими, що створює небезпеку при перевезенні людей. І додала до свого листа колективного - від мешканців цього ж населеного пункту на її адресу. У ньому люди висловлюють своє обурення з приводу дій перевізника, який обслуговує Сад та просять в найкоротший термін провести збори жителів Саду і запросити голову райдержадміністрації В.І.Гримайла, голову районної ради В.П.Балицького, представників районної прокуратури, перевізника.
Як бачимо, урвався людям терпець!
Ще в одному листі мешканці уже села Ясени Садівської сільської ради ставлять вимогу вирішити проблеми перевезення людей за маршрутом Никонці – Ясени.
Про негаразди у перевезенні пасажирів повідомляє у своєму листі і сільський голова Миколаївської сільської ради С.В.Самотой:
«У вересні 2024 року перевізник Масюк Т.О. об’єднала два маршрути Суми – Миколаївка на 14.40 та Суми – Кровне на 15.30. Щодо об’єднання та розкладу не заперечуємо. Але на вказаний маршрут Суми – Миколаївка – Спаське замість автобуса поставили маршрутку, у якій - всього 13 сидячих місць, не врахувавши, що транспортом їздитимуть пасажири двох колишніх рейсів. Тому добиратися із міста цим рейсом дуже проблематично.
Заперечує проти скорочення рейсів за маршрутом Суми – Низи і Низівський селищний голова Т.О.Коваленко.
Як бачимо, проблема в тому, що перевізники, виходячи із своїх інтересів, не радяться (інколи навіть на повідомляють) із сільськими, селищними головами та громадою щодо якихось змін у перевезеннях людей. Останні, отримавши черговий «сюрприз» у вигляді відміненого рейсу чи підняття вартості проїзду, справедливо обурюються і скаржаться.
Невже найкращий вихід у цій ситуації протистояння, а не партнерство перевізників і громади?
Зрозуміло, що кожен перевізник –приватна особа Він рахує свої кошти. Але у гонитві за грошима треба бачити людину, і виходити, також, з її інтересів.
Тому Сумська районна рада звернулася із листом до Сумської районної прокуратури з проханням перевірити правомірність дій організатора перевезень – відділу житлово – комунального господарства та будівництва районної держадміністрації, котрий дозволяє перевізникам допускати порушення договорів, які вони укладали як переможці конкурсу на пасажироперевезення.
Мабуть – таки, всі вказані вище факти суперечать змісту зобов’язань, які брали на себе перевізники, і викликають справедливе обурення людей та загострюють і так нестабільну суспільно – політичну ситуацію, в якій опинилися наші громадяни.