Без обмежень: Інклюзивно-ресурсні центри Сумщини відкривають нові можливості для дітей з особливими освітніми потребами

  У Сумській області активно втілюються засади інклюзивного навчання, докладається максимум зусиль для реалізації права особливих дітей на отримання якісної освіти
Кожна людина незалежно від стану здоров’я, наявності фізичного чи інтелектуального порушення, має право на освіту. Цей принцип, зафіксований у низці міжнародних й українських законодавчих актів, покладено в основу організації інклюзивного навчання, що значно підвищує потенціал дітей з особливими освітніми потребами в сучасному соціумі.


  «Часто батьки, які виховують таких дітей, розгублені. Вони не знають, як вибрати заклад з усіма необхідними умовами для того, щоб їхня малеча здобула належну дошкільну та загальну середню освіти, у тому числі в закладах професійної (професійно-технічної) освіти. У такому випадку на допомогу прийдуть інклюзивно-ресурсні центри, спеціалісти яких є посередниками між школою, батьками і дитиною з особливими освітніми потребами. Саме інклюзивно-ресурсні центри визначають наявність цих потреб у дітей, консультують заклади освіти щодо організації інклюзивного навчання та надають психолого-педагогічні й корекційно-розвиткові послуги», – говорить директор Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації Вікторія Гробова.

 

  Куратор освітньої галузі області наголошує, що батькам не варто остерігатися звернення до інклюзивно-ресурсних центрів. Адже це принципово нові установи, що покликані визначати особливі освітні потреби дітей не на основі класифікації хвороб, а шляхом проведення комплексної оцінки, спираючись на індивідуальні особливості розвитку. 

  Комплексна оцінка здійснюється з ініціативи батьків за такими напрямами, як оцінка фізичного та мовленнєвого розвитку; оцінка когнітивної та емоційно-вольової сфер; оцінка освітньої діяльності. У разі відсутності спеціальних педагогів у закладах освіти фахівцями інклюзивно-ресурсних центрів проводяться корекційно-розвиткові заняття для дітей з особливими освітніми потребами. Безпосередньо в центрах із дітьми працюють учителі-логопеди, учителі-дефектологи (сурдопедагоги, олігофренопедагоги, тифлопедагоги), практичні психологи, учителі-реабілітологи.


   Послуги дітям з особливими освітніми потребами інклюзивно-ресурсні центри надають за наявності певного переліку документів, а саме: документів, що посвідчують особу батьків або законних представників; свідоцтва про народження дитини; індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю (у разі інвалідності); форми первинної облікової документації № 112/0 «Історія розвитку дитини», затвердженої Міністерством охорони здоров’я; у разі потреби – довідки від психіатра.

    «Кожен із батьків, що має дитину з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років, може звернутися до спеціалістів інклюзивно-ресурсних центрів за місцем проживання за власним бажанням, а також за рекомендацією лікаря або соціального працівника, психолога чи вихователя. У разі відсутності такого центру вони можуть прийти на консультацію до найближчого інклюзивно-ресурсного центру», – зазначає Вікторія Гробова. 
  У Сумській області функціонує 18 інклюзивно-ресурсних центрів: у 6 містах (Суми, Глухів, Лебедин, Охтирка, Ромни, Шостка), у 6 районах (Білопільському, Великописарівському, Липоводолинському, Путивльському, Середино-Будському, Сумському) та 6 об’єднаних територіальних громадах (Буринській, Грунській, Краснопільській, Кролевецькій, Недригайлівській, Тростянецькій).

  У місті Конотоп та Конотопському районі послуги для дітей з особливими освітніми потребами будуть надавати з листопада 2018 року.

  Знайти адреси та контактні телефони інклюзивно-ресурсних центрів, найближчих до вашого місця проживання, можна на сайті Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації за посиланням: http://osvita.sm.gov.ua/index.php/uk/1505.

Ви тут: Головна сторінка НОВИНИ Без обмежень: Інклюзивно-ресурсні центри Сумщини відкривають нові можливості для дітей з особливими освітніми потребами